Dersin Adı | Hastalıkların Epigenetik Temelleri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BEN 514 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı epigenomun yapısını (DNA metilasyonu, histon modifikasyonları, kodlamayan RNAlar, gibi) ve fonksiyonunu öğrenmek, hastalıkta ve sağlıkta epigenetik varyasyonların önemini anlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders epigenetik, DNA modifikasyonlari, histone modifikasyonlari, kanser, yaşlanma, metabolik hastalıklar ve nörolojik hastalıkları kapsar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Epigenetiğin Kısa Tarihi ve Genel Konseptler | Epigenetics, 2nd edition, by D Allis, CSHL Press, 2015. Ünite 1, 2 ve 3. |
2 | DNAnın paketlenmesi ve kromatin | Epigenetics, 2nd edition, by D Allis, CSHL Press, 2015. Ünite 1,2 ve 3 |
3 | DNA modifikasyonları | Epigenetics, 2nd edition, by D Allis, CSHL Press, 2015. Ünite 15. |
4 | Histon modifikasyonları: asetilasyon | Epigenetics, 2nd edition, by D Allis, CSHL Press, 2015. Ünte 4. |
5 | Histon modifikasyonları: metilasyon ve diğer modifikasyonlar | Epigenetics, 2nd edition, by D Allis, CSHL Press, 2015. Ünite 5. |
6 | Gen kontrol bölgeleri ve epigenetik | Epigenetics, 2nd edition, by D Allis, CSHL Press, 2015. Ünite 12 ve 19. |
7 | Kodlamayan RNAlar ve epigenetik | Epigenetics, 2nd edition, by D Allis, CSHL Press, 2015. Ünite 16. |
8 | Arasınav tekrarı | |
9 | Nörolojik hastalıkların epigenetiği | Epigenetics in Human Disease 2nd edition, T Tollefsbol, Elsevier Academic Press, 2018. Ünite 8 ve 9. |
10 | İmmunolojik rahatsızlıkların epigenetiği | Epigenetics, 2nd edition, by D Allis, CSHL Press, 2015. Ünite 29. |
11 | Metabolik rahatsızlıkların epigenetiği | Epigenetics, 2nd edition, by D Allis, CSHL Press, 2015. Ünite 30. |
12 | Enfeksiyonların yol açtığı epigenetik değişimler | Epigenetics in Human Disease 2nd edition, T Tollefsbol, Elsevier Academic Press, 2018. Ünite 21. |
13 | Yaşlanma ve Epigenetik | Epigenetics in Human Disease 2nd edition, T Tollefsbol, Elsevier Academic Press, 2018. Ünite 31. |
14 | Kanserin epigenetik mekanizmaları | Epigenetics, 2nd edition, by D Allis, CSHL Press, 2015. Ünite 34 ve 35. |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Epigenetics, 2nd edition, by D Allis, Cold Spring Harbor Laboratory Press, 2015 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Epigenetics in Human Disease 2nd edition, T Tollefsbol, Elsevier Academic Press, 2018 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 15 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 35 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | 64 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 33 | |
Final Sınavı | 1 | 40 | |
Toplam | 225 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, Fen Bilimleri, Biyomühendislik konularında yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri çeşitli Biyomühendislik problemlerini modelleme ve çözme amacıyla kullanır. | X | ||||
2 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; ilgili disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanır. | X | ||||
3 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözer. | X | ||||
4 | Doğa bilimleri ve Biyomühendislik temellerini kullanarak sistem, ekipman veya süreç tasarımı gerçekleştirir. | X | ||||
5 | Biyomühendislik alanındaki yeni gelişmeleri takip ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | X | ||||
6 | Biyomühendislik disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. | X | ||||
7 | Biyomühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların profesyonel iş yaşamına getirdiği kısıtların farkındadır. | X | ||||
8 | Biyomühendislik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | X | ||||
9 | Biyomühendislik alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez/dönem projesi hazırlar. | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Biyomühendislik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. | X | ||||
11 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri evrensel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirir. | X | ||||
12 | Biyomühendislik alanında bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest